o
Mostujte sa nama
Arhiva
Frida Kahlo - Autoprtret s majmunom

Home · Info · Arhiva ·
Novi broj · Traži · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Broj 128-129 (39-40 - nova serija)

Godina XXVI juli-avgust/srpanj-kolovoz 2000.
Prethodna · Sadržaj · Slijedeća

Jusa Nikšić, Sanjin Lugić
ZAGLEDAN U ČUDESA PRIRODE
Povodom izložbe slika Ibrahima Novalića
u galeriji "Domicil"

Ibrahim Novalić-Beli nije došao iz Potemkinovih sela kao metafore jednog vremena, niti iz latentne etablirane hijerarhije, sa preporukama, došao je iz običnog, zdravog životnog miljea, u kojem se čovjekove vrijednosti mjere drugačijim mjerama.


Beli je započeo umjetničku avanturu još kao dijete, zagledan u blagotvorne i čudesne vizije prirode, zagledan u bistre potoke i čiste boje zavičaja, koje nisu ničim pomućene i koje egzistiraju u njegovim slikama. Duboko zaronio u slikarsku materiju - boju, kao rudar koji u utrobi zemlje traži ono najbitnije, do kojeg se često teško dolazi, on nalazi svoj svijet u punom sjaju.

Jusa Nikšić
Ibrahim Novalic - Most u Konjicu

Ibrahim Novalić na svojim slikama izborom motiva i pogotovo izborom boja demonstrira drskost i energičnost toliko karakteristične za mladog a pritom hrabrog stvaraoea. Njegova je likovna kultura očito u stalnom i dinamičnom porastu i to se može pratiti od slike do slike, čak i na ovako malom uzorku kakav je ovdje prezentiran, impresivna je vitalnost duha kojom Novalić u svom opusu okuplja tako raznoliku tematiku. Tu je pejsaž u maniru skoro klasičnog realizma ali i mrtva priroda obavijena mističnim prostorima simbolizma ili nadrealizma.

Hrabrost na kojoj zavidim Novaliću, oglašava se u slobodi koju sebi dozvoljava kada u vizuelno realan prirodni ambijent stavi žestoku, neprirodnu boju. Ambijent koga slika Novalić lako prepoznajem kao prirodno okruženje, ali dominantni ton je svojom žestinom puno bliži njegovom stvaralačkom temperamentu nego bilo čemu što se u prirodi može vidjeti. Toj žestokoj boji podređena je čitava slika. Novalić odabere ton, žestok i natprirodan, a onda demonstrira svoje slikarske sposobnosti reagujući na ostatku slike bojama i formama koje svojim rasporedom i intenzitetom žestoki ton upliću u likovno estetski logičnu harmoniju duboko obilježenu autorovim individualizmom.

Sanjin Lugić

Prethodna · Sadržaj · Slijedeća

Niaz Omerovic - Hommage majci Bosnjakinji

Home · Info · Arhiva ·
Novi broj · Traži · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Časopis Most je upisan u evidenciju javnih glasila R BiH pod brojem 536 od 30.11.1995.
i oslobođen je plaćanja poreza na promet.
ISSN 0350-6517

Na vrh

Copyright © 1995-2001 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Sadržaj obnovljen: 14-05-2004

Design by © 1998-2001
HarisTucakovic, Sweden
oo