Most - Index
Most - Pretplata
Naslovna stranica [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Broj 211 (122 - nova serija)

Godina XXXII juni/lipanj 2007.

Latinica · Ћирилица · Transliteration

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Izet Handžić
Portreti Suzanne Arbanas

Međunarodna galerija portreta Tuzla

Suzanne Arbanas ima šire obrazovanje od čisto slikarskog. Bila je na studiju umjetnosti na Njujorškoj akademiji kao fakultetski obrazovana osoba. Godine 1985. diplomirala je političke nauke na Mičigen državnom univerzitetu – odsjek međunarodni odnosi. Sem toga pohađala je i Školu dokumentarnog filma na Školi vizuelnih umjetnosti u Njujorku. Studij slikarstva i sklonost ka dokumentarnom približili su portretiranju stvarnosti preko portreta ljudi. Čak i više od toga, akademska slikarica imala je sopstveni pogled na svijet. Poslije izložbe portreta u Sarajevu 1996. godine, došla je izložba u Sjevernoj Karolini ”Portreti iz Sarajeva” pod naslovom ”Viđeno očima”. Naravno, nije izmišljeno. Tako je Amerikancima omogućila da vide.

Suzanne Arbanas

Suzanne Arbanas

Suzanne Arbanas je, dakle, i prije Akademije za slikarstvo znala da se stavljanjem portretiranog u kontekst okruženja enterijera ili kontekst situacije može portretom kazati i o vremenu i o čovjeku u datoj situaciji. A situacije su nezavidne i egzistencijalne: likovi u hladnim enterijerima opkoljenog Sarajeva i u iščekivanju oslobođenja.

Za Suzanne Arbanas slobodniji ekspresionistički tretman boje ne znači narušavanje identičnosti sa likom već prije svega kolorističku ljepotu kompozicije slike. Neki njezini portreti i ne nose naziv po liku već po neizostavnim dijelovima odjeće u datoj situaciji: ”Crvene rukavice”, ”Ljubičasti šal” i sl. Mršava lica sačuvala su tragove ranije ljepote.

Suzanne Arbanas: Portreti Suzanne Arbanas: Portreti Suzanne Arbanas: Portreti

Suzanne Arbanas: Portreti

Suzanne Arbanas ne robuje preciznosti realnog detalja. To je ostavila fotografiji. I u pogledu ekspresionizma je ispoljila široke sklonosti od slobodnog poteza do komponovanja kolorističkim plohama i dubljeg iskušavanja likovnog materijala. Tako je na prevrtljivim i krivudavim putevima umjetnosti Suzanne Arbanas ostavila vidan trag posebnosti.

Ako se malo prošetamo kroz portretnu umjetnost u BiH uočit ćemo da je bliska Mariju Mikuliću ali je u pogledu svjedočenja o vremenu, ugroženosti ljudskih prava usamljena: ratni i postratni sindrom. Sociološki aspekt joj je omogućio da lakše uoči aktualnost u vremenu.

Njeno slikarstvo moglo bi se svrstati u grupu ”Svjedoci vremena” iako je u likovnom pogledu krenula za jače akcentiranom ekspresijom ploha i lirske oporosti. Širok je raspon stvaralačkog postupka Suzanne Arbanas – od grubog realizma do ekspresionističke pastozne likovne poezije.

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Zadnja stranica [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Zadnja izmjena: 2007-07-11

ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucaković · Sweden