Most - Index
Most - Pretplata
Pierre-Auguste Renoir: Young Girls at the piano, 1889. [Povec'aj]

Index · Novi broj · Arhiva · Trazhi · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Broj 182 (93 - nova serija)

Godina XXX januar/sijechanj 2005.

Latinica · Ћирилица · Transliteration

Prethodna · Sadrzhaj · Naredna

Salko Sharic'
Kamerna scena Studio 64
Narodnog pozorishta u Mostaru

Povodom 55 godina djelovanja Narodnog pozorishta u Mostaru priredjena je izlozhba o djelovanju kamerne scene Studio 64 ovog teatra. Izlozhbu je priredio mostarski Centar za kulturu u svojoj Galeriji a postavku izlozhbe uradio je Salko Sharic'. Izlozhba je trajala od 2.11.-1.12.2004. godine. U prilogu donosimo tekst napisan tim povodom.

Na inicijativu Josipa Leshic'a Narodno pozorishte u Mostaru je 1959. godine osnovalo kamernu scenu Studio 64. Bila je to tezhnja za prac'enjem suvremenih pozorishnih tendencija. Inache, na shirem teatarskom planu, tih su godina formirane kamerne scene koje su se snazhno odrazile na promjenu repertoara i na stil glumachke igre.

Prva premijera na ovoj sceni bila je drama u dva dijela Obzirna bludnica Jean-Paul Sartrea u rezhiji Josipa Leshic'a. Studio 64 od osnutka ima kamerni karakter i na njegovom repertoaru moderna dramaturgija zauzima prvo mjesto: zastupljena su djela jugoslavenske i svjetske knjizhevnosti. Repertoar na ovoj sceni je otvoren, okrenut novim teatarskim spoznajama i tendencijama. Prepoznatljiva crta ove scene Narodnog pozorishta u Mostaru jeste suvremeno eksperimentiranje u okviru modela kamernog pozorishta. Rezhija i scenska realizacija u duhu su novih eksperimentalnih iskustava. Na ovoj sceni otvoren je prostor za smjelije forme modernog teatra.

Publika je s radoshc'u ochekivala otvaranje, a s interesovanjem – najavljene premijere. Na ovoj sceni na repertoar su stavljana djela koja imaju knjizhevnu i dramaturshku vrijednost. To je vec' stvorilo ozbiljnu osnovu za dostizanje odgovarajuc'eg umjetnichkog nivoa pozorishnih predstava. Na repertoaru su nova i stara, klasichna i moderna djela, chijim se predstavljanjem pokazalo da pozorishte, reditelji i glumci imaju svoje mishljenje o onom shto igraju i o svijetu u kojem zhive i rade.

Bili su ne samo tumachi, vec' i tvorci, ponovni oblikovaoci odabranih djela, pishchevi koautori, podvlachec'i i na ovaj nachin samobitnost i maksimalnu samostalnost pozorishne umjetnosti.

Iz predstave ”Obzirna bludnica”, glumci: Dushanka Stojanovic'-Rajchic' i Petar Petkovic'

Iz predstave ”Obzirna bludnica”, glumci:
Dushanka Stojanovic'-Rajchic' i Petar Petkovic'

Ova kamerna scena bio je pokushaj da se ukljuche u moderna pozorishna strujanja, u evropskom smislu, za shto je trebalo izgraditi nove izrazhajne oblike glume. U tome se u znatnoj mjeri uspijevalo.

Shta je zapravo radila kamerna scena Studio 64 mostarskog Pozorishta od vremena kada je ta scena osnovana pa sve do danas?

Pripremila je chetrdeset sedam djela, izvela devet stotina pedeset pet predstava, koje je vidjelo sedamdeset hiljada devedeset i dva gledaoca. U okviru toga nekoliko jugoslavenskih praizvedbi domac'ih tekstova: Slovo ljubavi Stevana Raichkovic'a, Iskushenje Mirka Kovacha, Nokturno Aleksandra Obrenovic'a, Mjesechev poklon Djordja Lebovic'a, Tri gulivera Vladana Djordjevic'a, Pakao i raj u gradu M Svetozara C'orovic'a, Grozdanin kikot Hamze Hume, Vi ste na redu izvolite Ahmeta Obradovic'a i jedan tekst stranog autora Pred rajem nazhalost sada Rainera Wernera Fassbindera. Na Festivalu malih i eksperimentalnih scena u Sarajevu prikazane su u konkurenciji predstave Obzirna bludnica i Lisica i grozd 1960., te predstava Pakao u gradu M 1970. godine. Na Medjunarodnom festivalu glumca u Nikshic'u, Crna Gora 2000. godine sudjeluju sa predstavom Lekcija Eugenea Ionesca (glumica Maja Dzhelilovic' osvojila je nagradu za najbolju mladu glumicu Festivala).

Prouchavanje pojedinih aspekata djelovanja Narodnog pozorishta u Mostaru ostaje kao posao koji tek treba uraditi. Dubljem poniranju u sopstveno teatarsko iskustvo, njegovom potpunijem sagledavanju, prouchavanju i valoriziranju, na zhalost, nismo narochito skloni. Rezultati koje smo u tom pogledu ostvarili skromni su i nedovoljni. Morali bi, medjutim, biti mnogo vidljiviji i krupniji, jer nam je ukupni pozorishni razvoj, narochito u periodu poslije Drugog svjetskog rata, bogat i zanimljiv. Naravno, za sve to potrebni su i odredjeni preduslovi. Kad je rijech o Narodnom pozorishtu u Mostaru, dokumentacija o njegovom radu, kao i svi ostali prilozi smjeshteni u korice Monografije o ovom Pozorishtu, pruzhaju moguc'nost za analize, uporedjivanja, sinteze i ocjene.

Ako se obave struchno i meritorno, koristi od njih za dalja opredjeljenja i usmjeravanja u radu Pozorishta mogu biti velika.

Prema tome, ovim skromnim analitichko-informativnim prilogom posao nije zavrshen.

Naprotiv, on tek treba da pochne!

Prethodna · Sadrzhaj · Naredna

Hasan Fazlic': Vrano i Zlobo [Povec'aj]

Index · Novi broj · Arhiva · Trazhi · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Zadnja izmjena: 2005-05-07

ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Chasopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucakovic' · Sweden