Most - Index
Most - Pretplata
Mirsad Šišić: Na Hutovu, ulje na platnu [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Broj 174 (85 - nova serija)

Godina XXIX maj/svibanj 2004.

Latinica · Ћирилица · Transliteration

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Mirzet Ibrišimović i Aleksandar Adamović
Slika kao opredmećena muzika

Kratak kritički osvrt na 7. samostalnu likovnu izložbu
Afrički ples Mirsada Hadžiefendića iz Tuzle

Hadžiefendićeva slika ne kao prepis plesa već kao opredmećena muzika. Prva osobina njegove boje je ritam. Ritam naga zanosa akta podatna muzici u kojoj je Tvorac, Tajanstvo i Vrhunac. Nota inače ništa ne označava, ali je slikar označio notu, po mjeri figure neprozaična čuvstva. Oslikao je doživljaj muzike i neka stanja nesaglediva smisla čiji je sadržaj samo umjetnošću izreciv.

Na ovim slikama muzika prestaje da je sama sebi znamen i čujemo živost zelene boje vatre rasplamsale iz očiju plesačice i na sadržaj i na formu, bez ambicije da interpretira Emociju, čije težište nije razmahanu senzualizmu. Ako se gledaju dugo ili u nizu prikazuje se potencija pokreta tijela i nečeg nepredvidiva na izlizan jezik pojmova, ali nečeg što se lako sporazumjeva sa duhom u cjelini, ne izuzimajući ni prostore mistične čulnosti.

Prepuštajući se osjećaju muzike nacrtao je zvučnost ljepote tijela u njegovoj težnji da srese smrtni muk i mrak, ili presretne spoznajom i vjerom u magične predjele čista trajanja. Krik vječne tišine iz provalije usta plesačice, kao greška u prosudbama drevna razuma, može biti zametak duhovnosti darovita posmatrača.

Tuzla, mart 2004.

Mirzet Ibrišimović

Mirsad Hadžiefendić: Iz ciklusa Afrički ples Mirsad Hadžiefendić: Iz ciklusa Afrički ples

Mirsad Hadžiefendić: Iz ciklusa Afrički ples

Mirsad Hadžiefendić rođen 6.12.1969. godine u Tuzli. Član ULUPU BiH-a od 1998. godine. Izlagao 7 puta samostalno i učestvovao na 20 kolektivnih izložbi. Dobitnik Grand PRIX-a na 1. Bijenalu minijature BiH 2001. godine. Vlasnik galerije Mi-Ritmo u Tuzli.

Likovna interesovanja Mirsad Hadžiefendić počinje da ispoljava podkraj osamdesetih godina sada već prošlog vijeka, u klimi sve snažnije refleksije globalnog postmodernog senzibiliteta na domaću kulturu, a u konkretnom okruženju jedne izrazito urbano senzibilizirane i stvaralački orijentirane skupine mladih Tuzlaka koja se izražavala kroz muziku, moderni ples hip-hop kulture, grafite i fotografiju... U ratnoj i poratnoj Tuzli će sa neobičnom energijom započeti novu fazu svog životnog i stvaralačkog aktivizma. Ovaj period karakterizira stapanje sve razuđenijeg istraživanja modaliteta slikarskog izraza sa muzičkim idiomama nadahnutim ekstatičnim sazvučjima i ritmovima duboko proživljene latino i afro kulture. Ovo kreativno stapanje naći će i svoj poseban djelatni oblik u kulturnom aktivizmu usmjerenom ka uspostavljanju i radu galerije Mi-Ritmo i jazz-cluba Punto.

Mirsad Hadžiefendić: Iz ciklusa Afrički ples

Mirsad Hadžiefendić: Iz ciklusa Afrički ples

U likovnom radu će se izrazito osjetiti taj spoj živog ritma, divljeg kolorita i ekspresivnog slikarskog izraza koji će na čvrstom osjećaju za kompoziciju, što ga je izgradio kroz studiranje fotografskog kadra, rezultirati svježim likovnim rješenjima... Možda je upravo u ovim radovima, čija se metoda očuđavanja predmetnog svijeta donekle poklapa sa onim iz crteža u tehnici ugljena na papiru, sadržana i osnovna poruka ovog umjetnika: svijet je za nas onakav kakvim ga vidimo kroz optiku jezičkog (likovnog) izraza koji smo izabrali da opišemo ono što vidimo i doživljavamo. Stoga istina o svijetu ima onoliko koliko ima i viđenja tog svijeta. Drugim riječima, ono što podrazumjevamo da je svijet oko nas proizvod je jezika medija koji nam je na raspolaganju i čija nas upotreba definira. Kakav će taj svijet biti ovisi o tome koliko smo kreativni, odnosno kako upotrebljavamo medij. U tome i jeste smisao postojanja umjetnosti.

Tuzla, april 2001.

Aleksandar Adamović

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Gabrijel Jurkic': Stari most, ulje na kartonu, 1930. [Povećaj] Rudolf Haupt: Stari most, akvarel [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Zadnja izmjena: 2004-07-07

ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucaković · Sweden